Saturday, June 20, 2020

RBT Tingkatan 1 : Bab 3.1.6 - Pembinaan Mock Up dan Model (1 Lembayung / 1 Indah) - 21/6/2020


Latihan

Salin semua soalan berikut di dalam buku latihan/test pad/kertas A4. Selepas itu, jawab semua soalan dengan merujuk buku teks. Sila baca buku teks dengan teliti bagi mencari jawapan yang tepat.

Bagi pelajar yang melaksanakan latihan di dalam test pad/kertas A4, sila tulis nama, kelas dan tarikh.
Sila hantar kertas anda kepada guru RBT anda apabila sekolah dibuka kembali.

Bagi pelajar yang mempunyai kemudahan emel, tidak perlu menyalin semula ke dalam buku latihan/test pad/kertas A4. Anda hanya perlu menyalin semula (copy) semua latihan di bawah, tampal (paste) ke dalam helaian email anda, kemudian jawab. Setelah selesai menjawab, anda boleh hanter (send) emel yang mengandungi jawapan lengkap ke emel g-83013625@moe-dl.edu.my

*******************************************************

1. Nyatakan definisi mock up

______________________________________________
______________________________________________


2. Mock up boleh dibina menggunakan saiz sebenar produk atau dikecilkan saiznya jika produk bersaiz besar.


3. Senaraikan empat jenis bahan yang boleh digunakan untuk membina mock up

a) ____________________________
b) ____________________________
c) ____________________________
d) ____________________________


4. Model terbahagi kepada dua iaitu:

a) ____________________________
b) ____________________________


5. Apakah definisi model separa berfungsi?

______________________________________________
______________________________________________


6. Apakah definisi model berfungsi sepenuhnya?

______________________________________________
______________________________________________


7. Senaraikan empat alatan dan bahan untuk cantuman mock up dan model

a) ____________________________
b) ____________________________
c) ____________________________
d) ____________________________





<<<<<<<<<<<< Selamat Menjawab >>>>>>>>>>>>>>>
#dudukdirumah    #belajardirumah    #hargaimasakeluarga
.
.
.
.
.



No comments:

Post a Comment

.